Mára nyilvánvaló, hogy a közgazdaságtan évtizedes vastörvényeit írja felül a magyar ajándékszatyor piac.
Jelenlegi ismereteinkkel ugyanis teljességgel megmagyarázhatatlan, hogyan maradhat életben a hazai szatyoripar, hiszen világos, hogy magyar ember ajándékszatyrot nem vesz, azok körbejárnak, szatyi nem vész el, csak átalakul.

Néhány szatyorszabályt (vö. szsz) azért hasznos és illik betartani.

Lényegesen meggyorsítja a szatyorkiválasztást indulás előtt, már megint elkésünk, mér' nem vagyok meglepve, ha a szatyik méret szerint csoportosítva várakoznak a fiókban.Extra, óriás, sztenderd, alulszéles, borosüvegméretű és mini. Utóbbiak idegesítőek, mert folyton becsúsznak a nagyok közé. Rutinos szatyros a miniket külön tartja.

Igazán bajtársiatlan dolog a szatyor zsinórfogójára lyukasztott kártyácskába közhelyes üzenetet írni, boldog sokadik:-) szülinapot kívánunk, Lili és Fefe, hát, tényleg nagyon vicces, ennél dilettánsabb csak az, aki a szatyros ajándék átadása előtt nem csekkolja a kártyát, ha van beleírva jókívánság, olvasatlanul, gyors mozdulattal, szenvtelen arccal kell letépni, huh, épphogy megúsztam, közben persze az anyjába kívánod, akitől kaptad, zsebregyűröd a lapocskát, az ajándékozott persze látni fogja, hogy továbbpasszolt a szatyor, semmi gond, szatyorsorstársak vagyunk mi mind, viszont megszabadítottad a hasonló mozdulattól, amikor majd vándoroltatja tovább a szatyrot.

Profi szatyrosok tematikusan is elrendezik a készletüket. Karácsonyi, születésnapos, semleges, gyerekzsúros: alkalomhoz a megfelelő szatyrot. Ne legyünk szánalmasak, karácsonyra rózsaszín virágosat, vacsoravendégségbe tobozosat vinni rém kínos. Kipróbált szatyros nem győz hálálkodni magában, ha semlegesbordóban vagy neutrálzöldben kapja az ajit. A halványpasztell-színű, finom vízjelmintás szatyrokra mutatkozik messze a legnagyobb igény.

Szín szerint is kategorizálni a fiókban túlzás, a mértéktartás a rutinos szatyros nagy erénye.

Polgári körökben a hárommozdulatos, odasemnézős szatyor összehajtogatás dívik, a szatyi kartonosabb fenéklapja rásimul az oldallapra, zsinórok betűrve, gyűrődés kizárva. Csak a szarrágó szatyros teszi el a gyűrött példányt.

Kezdők kollekcióiban előfordulnak zarás, rákospalotás, tészisztemes szatyrok, a készlet sokszorozódásával ezeket cikinek érzi az ember, ám kidobni nem javallott, nagymamámak raffaellót vinni tökéletes, Mami gátlások nélküli szatyros, kredence alsó fiókjától egy kezdő méhalkalmazott elalélna.

Mami persze a szalvétákat is gyűjti, tegnapelőtt a karácsonyi ebéd eszcájgja alatti szalvétát is eltette volna a gyűjteményébe, aztán meggyőztem, hogy inkább adok egy tisztát, ne pocsékolj hiába kisfiam.

Szerző: Szabó László  2013.12.26. 22:08 33 komment

Címkék: nagymama szalvéta fiók Mami ajándékszatyor szatyoripar

A bejegyzés trackback címe:

https://szabolaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr655709827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.12.30. 09:10:13

Nagyon helyes, minek kidobni valamit ha még jó? Szerencsére nem vagyunk még eléggé ámerikaiak...:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.30. 09:18:47

van benne kis irónia, de alapvetően tök igaz az írás. :D

♔batyu♔ 2013.12.30. 09:25:45

Inkább a szerző családjára lehet jellemző ez, mert még csak nem is hallottam ilyenről. (Már, hogy ha jól értettem, a karácsonyi ajándékokat nejlontagyókba adják át).

lüke 2013.12.30. 09:30:28

szatyor recycling = tovább passzolás

nigara 2013.12.30. 09:46:05

most komolyan, erről posztot???

room_101 2013.12.30. 10:17:41

Környezetvédelmi szempontból nem is rossz, ha nem a szemétbe kerül a szatyor rövid úton.
Csak azt nem értem :-), minek kellett a posztba a polgári köröket belekeverni?

reqcka 2013.12.30. 10:23:11

Naggggyon helyes, újrahasznosítás :)
Nehogymár az ajándékszatyik miatt vágjunk ki újabb fákat, így is elég elkeserítő a helyzet.. a fenntartható erdőgazdálkodás amúgy is elég rosszul áll, ezt az FSC-t ismeri egyáltalán valaki? dft.ba/-felelosen

Zsíros Bödön 2013.12.30. 10:56:12

Du bist ein sehr gross Faszkalap.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.12.30. 11:05:35

@Zsíros Bödön: azért ez erős volt. Laci egyszerűen szereti a jómodort, a jól bevált manírokat.

élhetetlen 2013.12.30. 12:11:08

Ugyanez vonatkozik a komolyabb csokikra, bonbonok. A díszcsomagoláson belülre semmit, mert ezek is körbejárnak. Normális ember nem eszi meg karácsony előtt az ezer-kétezer forintos bonbont, amit kapott, hanem továbbajándékozza.

TGabi 2013.12.30. 12:16:34

:)))))))))))

Nekem is nagyon kellett nézni, nehogy pont annak adjak tovább 1 szatyrot, akitől tavaly kaptam. Megúsztam :)

élhetetlen 2013.12.30. 12:17:08

@♔batyu♔:
Úgy tűnik, a Te családodra pedig az jellemző, hogy külsősnek nem adtok ajándékot. Ezek a tatyók nem a fa alá kellenek, hanem a barátoknak, ismerősöknek szánt kisebb értékű apróságok csomagolásához. Ehhez képest darabjuk 300-600 ft. Néha többe kerülnek, mint a beléjük rakott kézi gyártású bonbon, mézes süti, stb.

d(o..o)b 2013.12.30. 13:41:26

Szerintem nagyon jó kis írás, szeretem az ilyen hétköznapi dolgokról szóló eszmefuttatásokat. Én pl. tényleg sosem vettem ajándékszatyrot, de mégis van otthon jónéhány. Viszont még kezdő a kollekcióm: van köztük Telekomos is.:)

Bretschneider detektív 2013.12.30. 14:24:29

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Az a vicces, hogy a csávó mindenbe belepofázik, ami index címlapos. Ha tud olvasni, ha nem.

mokkaczuka 2013.12.30. 15:02:09

Azért mindig van vérfrissítés. Részint a szatyrok egy idő után elhasználódnak, részint mindig akad européer (tehát nem szakadt szarrágó ruppótlan kelet-európai senkiházi magyar), aki vásárol egy rohadt szatyrot, ha már meg akar tisztelni valakit.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2013.12.30. 16:50:47

@élhetetlen:
Én is adtam már tovább szatyrot, ezután is fogok, álszent aki mellébeszél! De csokit soha. Olyat még nem tudtam kapni, amit ne ettem volna meg. (Rosszabb esetben csak belekóstoltam.:))))

speedytibi 2013.12.30. 17:17:37

Hát igen, a szatyrok és a bonbonok körbejárós fajták:)
Akkor van gond ha zsúfolt időszak van.
Tehát ha több a szüli-névnap, mint a felhasználható szatyor, akkor biza venni kell:)

freesleep 2013.12.30. 17:39:26

a szatyor szó kicsit megtévesztő, olyan nénikés, használt szatyor nem vén szatyor:) én ajándéktasaknak vagy díszzacsinak hívom

nálunk ezek nyíltan cirkulálnak, annyi csak, hogy illik az elhasználtakat kivonni a forgalomból és újjal pótolni

prfecó 2013.12.30. 18:13:35

Nyugodtan meg lehet írni a komoly ajándéktáskák 600 Ft-nál kezdődnek és a vége a csili-vili-himi-humi ajándéktáskának 2.500 Ft ára.

Mi a fészkes fenének kell állandóan újat venni.?????

Egyébként én Karácsonyi ajándékot elvből nem csomagolok, tönkre tesszük a környezetünket.

Rwindx 2013.12.30. 18:16:40

@mokkaczuka: Nyilván te européernek gondolod magad ilyen bájos beszólásokkal? Ha disznót tartanék, az is szebben fejezné ki magát ha problémája van.

2013.12.30. 19:50:33

Egyszer volt egy kabaré,ami egy ronda ajándék vázáról szólt,ami körbe járt évről évre a családban és a végén visszakerült,az első gazdájához.

Phteven 2013.12.30. 21:33:49

Recycling powa'! :-)

Én sportot űzök abból, hogy pl. születésnapra karácsonyi szatyorban adom a cumót. :-)

Sheweir 2013.12.30. 21:37:20

Hamarabb is írhatta volna a kedves szerző a posztot, így magamnak kellett kikínlódni, a méret szerint, egy extra méretű papírtáskában tárolandó szisztémát.
Nem értem egyesek finnyogását, egy-egy szép papírtáskát kidobni azért, mert félórát-1 órát tartottunk benne valamit?
Én a gyűrötteket sem dobom ki, apróbb lomokat tartok bennük a kamrában, majd végső útjuk a szelektív kukába vezet, miután teletömtem őket a kisebb idegesítően széthulló papírfecnikkel, egyéb kidobni valókkal.
Ja, és a hello kittyist gyűlölöm! Semmilyen alkalomra nem passzol! ;-)

Sheweir 2013.12.30. 21:47:35

@mokkaczuka:
"szakadt szarrágó ruppótlan kelet-európai senkiházi magyar"
Szívmelengető ilyeneket olvasni.
Pontosítanám azért. Aki szakadt nem vesz ajándékot, aki szarrágó, az éppen hogy csilli-villibe csomagolja az ócsó, igénytelen ajándékát, h többnek látsszon. Magyarország nem Kelet-Európában van sem földrajzilag, sem pedig geopolitikailag.
Javaslom helyette a nyugat-balkánit, ha már nagyon autentikusan akarsz sértegetni kis lovag.
A senkiházi magyar alatt nem tudom kiket értesz, a hajléktalanokat, vagy a te mércéddel mérve nem mérvadó származású/társadalmi státuszúakat? Az ajándékozás én úgy tudtam, h nem társadalmi kaszt függő, de majd felvázolod az összefüggést, ha leereszkedel még miközénk, az internetes plebsz közé. Amúgy nagyon prosztó ilyeneket olvasni meg kommentelni, nem mondta a nevelőnőd?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.05.06. 16:51:29

@♔batyu♔: ma hallottam erről a szerzőről először, már forog a gyomrom tőle, és mint ahogy szörnyűséget nézel a tévében, olvasom a cikkeit. Én speciel be szoktamcsomagolni az ajándékot. Nincs szatyrozás. Egy ajándékSZATYTROT nem lehet "kibontani".

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.05.06. 16:53:29

@élhetetlen: javaslom a csomagolópapír használatát. Az nem kerül ennyibe, és jobban néz ki, mint egy szatyorba dobni az ajándékot.

élhetetlen 2014.05.06. 17:42:41

@Laci Today Magazin: Jesszus, ez ezer éve volt. Ettől függetlenül elmesélem, hogy a „szatyorba” a becsomagolt ajándékok kerülnek abban az esetben, ha nem Alfa Rómeót vettél ajándékba. Azaz a sütit, mézest, apróságot, karácsonyi mütyürt, becsomagolod, és belerakod. Ha gyertyát is adsz, és nincs celofánban, azt is becsomagolog, a csillagszórót, füstölőt nem. Ez nem a családról szól, ahol lerakod kupacba az ajándékot a fa alá, hanem azoknak az ismerősöknek készítesz ilyet, akik karácsony előtt feljönnek fél órára boldog ünnepet kívánni. Nem tudom, érthető-e.

De ezt már előbb is írtam, Batyunak: "Úgy tűnik, a Te családodra pedig az jellemző, hogy külsősnek nem adtok ajándékot. Ezek a tatyók nem a fa alá kellenek, hanem a barátoknak, ismerősöknek szánt kisebb értékű apróságok csomagolásához. Ehhez képest darabjuk 300-600 ft. Néha többe kerülnek, mint a beléjük rakott kézi gyártású bonbon, mézes süti, stb."

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.05.06. 17:51:46

@élhetetlen: érthető igen. De szerintem az ajándékzacskó mint olyan, hülyeség. Az ajándékzacskó a lustaságot hivatott kompenzálni, hogy , jó akkor legyenek ezek a távolabbi ajándékozottak apró ajándékokkal: ne kelljen vesződni a csomagolással. Ezzel együtt tartom, hogy még ha csak egy marék otthon sütött kekszet adsz is: sokkal szebb becsomagolva, mint zacsiban.
Illetve aki erre lusta, annak van horror áron az ajándékzacsi.
És tlejesen más, ha már KAPTÁL ajándékzacsit, hogy mire használod fel: ajándékot sztem illetlen dolog használtcuccban adni, de ez szubjektív, ezt más láthatja másképp. HA már kaptam ajándékzacsit, akkor abban tartom a csavarokat, vagy akármit, de nem ajándékozok benne.

Továbbajándékozás kategóriában egyébként nálam az viszi a pálmát, amikor a templomunk egyik papjának a haverja visszaküldte az üveg bort, amit vitt neki ajándékba: "Jánoskám ezt a bort Neked címkézték névnapodra"... :)

élhetetlen 2014.05.06. 23:43:08

Nem, nem érted. Mint írtam, „hogy a „szatyorba” a becsomagolt ajándékok kerülnek”, úgyhogy amit írtál, idézem, „ne kelljen vesződni a csomagolással. Ezzel együtt tartom, hogy még ha csak egy marék otthon sütött kekszet adsz is: sokkal szebb becsomagolva, mint zacsiban.”, egyszerűen értelmetlen. De hagyjuk ezt, csinálj, amit akarsz, tartsd a csavarokat A4-e, A3-as méretű karácsonyi füles papírtáskákban, én nyugodtan továbbadom, mert nem az volt az ajándék, és a boltban minden évben ugyanolyanokat lehet kapni, tehát nem látszik, hogy idei vagy tavalyi.
A papodról, légy szíves, olvasd el a korábbi hozzászólásamat, aminek a lényege ez volt: ” A díszcsomagoláson belülre semmit”, de ez így reménytelen. Tök mindegy, mit írok, nem érted, csak írsz valamit, ami szerint igazad van. Nekem ehhez nincs türelmem, hogy minden mondatodra külön válaszoljak, hogy miért értelmetlen.
süti beállítások módosítása